Les mer

 

 

 

 

 

Pris kr 368,- (inkl frakt i Norge)
480 sider
Format: A5, hardcover

Temaer:

  • Salgsforståelse
  • Salgspsykologi
  • Booking
  • Salgsteknikker
  • Strategier
  • Innvendinger
  • Closing
  • Kunderedning og motredning
  • Etikk
  • Motivasjon
  • Arbeidsmetoder
  • Systematikk
  • Øvelser
  • Eksempler

Dette er norges første spesialiserte bok om forsikringssalg. Den burde vært skrevet for lenge siden, men nå er den her. Og den kan med fordel leses av alle som bedriver en eller annen form for salg eller kundebehandling – uansett bransje. Det finnes ingen tilsvarende bok på det norske markedet idag. Den er skrevet fra en selger til andre selgere. Forfatteren økte salget sitt med 500% på halvannet år. Closingraten steg fra under 20% til over 80% (95% på kundemøter). Returene og redningene ble redusert fra 30% til 0,5%. I boken forteller han i detalj hvordan.

Forfatteren har bakgrunn fra flere bransjer. Og har alltid nådd toppen i hver bransje. Innen forsikring har han jobbet med hele spekteret fra skadeforsikring (privat og bedrift) til personforsikringer.

Les artikler av forfatteren på: http://www.ukeavisenledelse.no/meninger/leserinnlegg/den-avviste-telefon/ og http://www.ukeavisenledelse.no/meninger/leserinnlegg/-jeg-ma-tenke-pa-det-/

 


Kommentarer

Les mer og kommentarer — 7 kommentarer

  1. En utrolig innholdsrik bok! Jeg ser en klar nytteverdi for salgsvirksomhet generelt, dette er ikke kun for forsikringsbransjen, men utvilsomt den mest informative bok jeg har lest på norsk hva forsikringssalg gjelder.

  2. Forfatteren er nok i en klasse for seg selv. Men utrolig artig og inspirerende lesing! Endelig en god og grundig behandling av alle typer innvendinger og closing.

  3. Mye bra i denne boka, men mye som er velkjent for en som har holdt på litt. Perfekt for nybegynnere. Jeg likte metaforene. De har jeg allerede fått resultater på.
    Synes blandingen av nybegynnerstoff og avansert stoff er bra. Synes etikken er litt streng og ikke helt praktisk. Og fortsett med begreptilstandsgreiene, for det er det futt i. Det Eplet kaller påskehare bør forklares bedre for sånt kan være vanskelig for en nybegynner å forstå.
    Når forsikringsbransjen først fikk sin egen bok om salg tror jeg ikke det kunne gjøres stort bedre. Men 384 sider, da…

  4. I løpet av de siste femten årene i mitt arbeid som nlp og hypnose coach/terapeut har jeg lest flere hundre bøker
    om beslektede temaer ( salg, påvirkning, psykologi, filosofi etc ).
    Basert på dette vil jeg si at denne boken holder høy internasjonal standard og er en av de bedre salgsbøker jeg har lest.

    I tillegg til å fokusere på grunnleggende temaer som avdekking av kundens behov, hvordan stille gode spørsmål, etablere tillit osv så skiller denne boken seg fra de fleste ved at den lærer hvordan man skal tenke strategisk .
    Spesielt imponert er jeg over hvordan forfatteren tar for seg metaforer…dette er gull verdt.
    Jeg vil anbefale boken på det sterkeste til alle som er interessert i salg og påvirkning.

  5. I går kveld hadde jeg anledning til å lese en fantastisk forsikringssalgsbok. Ikke bare gir forfatteren deg praktiske skritt på veien hvordan du kan forbedre dine salg, han deler også en overveldende lidenskap for det han gjør. Gjennom sine delte eksempler, minner han oss om hvorfor forsikringsbransjen er et sted der du virkelig kan påvirke ikke bare et individ, men også kommende generasjoner.
    Dette er en Stor investering og et lese must for erfarne eller viderekomne innen forsikringssalg.
    Denne boken er veldig motiverende, den viser deg systemer som du kan bruke til å spore effektiviteten og arbeidsmoral du må søke hver dag for å være vellykket.

  6. Dette er en spisset bok for forsikringssalg og angir flere selgerteknikker som kan brukes i en hektisk salgssituasjon! Det er ofte sammensatte forsikringsprodukter som skal presenteres for potensielle kjøpere som skal overbevises om at det dekker deres behov. Forfatteren har åpenbart fått med seg masse erfaring og kunnskap fra egne og andres erfaringer, og har fått samlet dette i en instruktiv bok som burde vært obligatorisk på salgs- og egne samlinger for forsikringsselgere. Det er dessuten en bok med mange godt etisk betingede angrepsvinkler, og som viser at forsøk på å lure kunden til kjøp av produkter en ikke har behov for – ikke lønner seg. For i forsikringsbransjon som i andre er det jo også det at kunden blir i mange år og er fornøyd – som er grunnlaget for å sikre forsikringsbransjen et godt renomme og sikrer gode tjenester for kundene som skal betjenes! Men det er jo også en sannhet at forsikringsselgere jo er best lønnet med nysalg – og det kan jo være nokså utfordrende i en salgssituasjon med kunder!

  7. (Spissmus tillater seg å viderebringe denne kommentaren av M. Berge fra nettstedet til Ukeavisen Ledelse, i forbindelse med artikkel skrevet av Lars Eple – se link: http://www.ukeavisenledelse.no/meninger/leserinnlegg/-jeg-ma-tenke-pa-det-/ )

    Jeg har lest både boka til Steinar Næss og Lars Eple. Vil ikke si noe negativt om boka til Næss for den er god, men Den Gode Forsikringsselger er en bibel sammenlignet med Næss sin Viljen til å lykkes – Effektivt Salg. Lars Eples bok er mer anvendelig fordi den hele veien viser teknikkene i bruk i dialoger, som er veldig praktisk. Han mestrer til fingertuppene det han beskriver, slik at man blir inspirert. Dessuten er Næss tilhenger av viljen – Eple av fantasien. Man kan gjerne ha vilje til å bygge en månerakett, men man kommer kanskje ikke langt uten fantasien. Jeg tror man kan si det sånn at Næss sin bok er en grunnleggende innføring, mens Eple går en god del dypere og er mer avansert. Næss forteller hvordan ting er, mens Eple også forklarer hvorfor og viser hvor langt man kan dra det. Man lærer salg av Næss, men å lære å tenke som en selger av Eple. Eller for å si det sånn: Hadde disse gutta spilt sjakk mot hverandre ville Eple hele tiden ligget fem trekk foran Næss. Den ene er på 140 sider – den andre på 384 sider. Alt er smak og behag – er du i tvil så les begge.

Legg igjen en kommentar